۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳

مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان:

رشد جمعیت در ۳ شهرستان گلستان پایین تر از میانگین کشوری است

رشد جمعیت در ۳ شهرستان گلستان پایین تر از میانگین کشوری است

گرگان- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: رشد جمعیت در سه شهرستان گرگان کردکوی و بندرگز کمتر از میانگین کشوری و در دو شهرستان مینودشت و گالیکش کمتر از میانگین استانی است‌.

به گزارش خبرنگار مهر، آزاده رجبی عصر شنبه در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهارکرد: موضوع جمعیت یک مسئله فرابخشی است و به سروسامان نمی‌رسد مگر آنکه همه دستگاه‌ها به وظیفه مندی خود در این حوزه عمل کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان افزود: در حوزه خانواده به تحول چرخش آفرین نیازمندیم و اگر بخواهیم چرخش مطلوب رقم بخورد باید آمارهای ثبت احوال را از ثبت فرد محوری به سمت خانواده محوری تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه قانون حمایت از خانواده برای ۳۸ دستگاه ابلاغ شده است، گفت: در موضوع جمعیت با چالش تشکیل خانواده و ازدواج، کاهش فرزندآوری و افزایش طلاق و اختلافات خانوادگی مواجه هستیم.

رجبی تصریح کرد: در خصوص موضوع فرزندآوری باید با نصب پیام‌های فرهنگی و اثرگذار فرهنگ سازی کنیم که در این زمینه به چند پیام رسیده‌ایم و ظرف هفته آینده به شهرداری ارسال می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان اضافه کرد: رشد جمعیت در سه شهرستان گرگان کردکوی و بندرگز کمتر از میانگین کشوری و در دو شهرستان مینودشت و گالیکش کمتر از میانگین استانی است‌.

وی‬ ساخت برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با فرزندآوری را یکی از راه‌های موثر برای ترویج فرزند آوری دانست و افزود: در همین راستا صدا و سیمای مرکز گلستان یک مسابقه تلویزیونی با موضوع جمعیت و فرزندآوری را در دست ساخت دارد.

رجبی خاطر نشان کرد: ۲۷ هزار نفر برای دریافت تسهیلات وام ازدواج به بانک‌های استان معرفی شده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر وام ازدواج گرفته‌اند و ۳۰ درصد به دلایل مختلف از چرخه دریافت وام حذف شده‌اند.

کد خبر 5614683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha